Vanliga frågor

Vad betyder de här siffrorna under månaderna och varför står det 0 under 24 månader?

Siffrorna visar hur mycket din månadskostnad stiger eller sänks beroende på om du väljer att hyra produkten längre eller kortare. 

Kan jag välja själv när min hyresperiod startar eller startar den alltid när kreditkontrollen är gjord och produkten skickas?

Hyresperioden startar alltid i samband med att din order skickas ifrån oss.

När du har fått ditt leveransbesked har därmed hyran startats. Du kan inte välja ett eget startdatum.

När får jag min leverans?

Din vara kommer att skickas från oss efter godkänd kreditbedömning. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Varför har jag fått en kreditupplysning?

Vid varje beställning görs en kreditbedömning för att kunna avgöra kreditvärdigheten för att kunna få hyra produkten.

Hur länge har jag produkten?

Du väljer hur länge du önskar hyra produkten vid din beställning. Det kan då vara som minst 6 månader. Hyresperioderna skiljer sig för olika produkter. Som längst kan du hyra en produkt i 48 månader. 

Vad täcker försäkringen?

Försäkringen täcker skador som till exempel tappskador eller vätskeskador. Den täcker även om du tappar bort din produkt eller den blir stulen. Tänk på att du som användare är skyldig att använda din produkt på ett ansvarsfullt sätt och ha den under uppsikt. Läs gärna mer om försäkringen och dina skyldigheter i våra Hyresvillkor och Försäkringsvillkor

Vad händer om produkten går sönder?

Skulle din produkt gå sönder hjälper vi dig med en service, vänligen kontakta oss på hyreshyllan@netonnet.com så hjälper vi dig vidare! Det ingår alltid en försäkring som täcker till exempel tappskador, vätskeskador, förlust eller stöld. Läs mer om försäkringen här.

Hur betalar jag?

En dragning kommer att göras från ditt kort varje månad. Det är då samma kort som du angett i kassan ihop med din beställning.

När görs den första dragningen?

Vi kommer vid din beställning reservera 1 kr på ditt kort, detta görs för att se så kortet fungerar.

Vi kommer sedan göra hela dragningen i samband med att din order skickas ifrån oss.

Finns inte beloppet tillgängligt på ditt kort kommer du få ett mail och produkten kommer skickas först efter att vi lyckats göra en dragning från ditt kort. 

Jag har fått ett nytt kort, hur funkar betalningen?

Du behöver då uppdatera dina kortuppgifter på Mina sidor så kommer dragningen ske från ditt nya kort nästa gång!

Vad händer om jag inte har täckning på kortet när ni ska dra?

Vi kommer försöka dra betalningen från ditt kort 3 gånger. Du kommer bli meddelad via sms och mail om vi inte lyckas göra en dragning. Efter detta kommer en faktura skickas till dig om en dragning inte kan genomföras.

Vilket datum sker dragningen på mitt kort?

Dragningen på ditt kort kommer ske var 30:e dag, Datumet kan därmed variera lite.

Hur har vi valt ut sortimentet?

Sortimentet består av produkter som vi vet kan användas i flera omgångar av flera användare. Det innebär att du kan känna dig trygg med att produkterna du hyr på Hyreshyllan är produkter som är av hög byggkvalitet och som har en mjukvara som kommer att uppdateras under lång tid framöver.

Vad menas med cirkulärt?

Den cirkulära ekonomins målsättning är att produkter och material återanvänds i så stor utsträckning som möjligt. Om vi lyckas förlänga livslängden på material och produkter blir miljöpåverkan mindre. På Hyreshyllan vill vi samarbeta med konsumenter för att skapa de cirkulära flöden som krävs för att förlänga livslängden på produkterna samtidigt som du som kund kan använda produkten så länge som du vill. När du är färdig med en produkt passar vi den vidare till nästa användare. 

Hur vet jag att min produkt kommer till användning när jag lämnar tillbaka den?

När du passar vidare din produkt kommer vi att återställa produkten så att den är i bra skick för att användas igen. Sen kommer vi hyra ut den på nytt till en ny användare.