Reklamation & Reparation

Skulle din produkt gå sönder under din avtalsperiod hjälper vi dig med en service. Om du upplever problem med en produkt hänvisar vi dig till vår kundtjänst. Tänk på att alltid ha ditt kvitto- eller ordernummer tillgängligt när du vill upprätta ett serviceärende. Våra lagershoppar har inte möjlighet att hantera produkter via Hyreshyllan. För att anmäla en service kontaktar du oss via mail: hyreshyllan@netonnet.com 


Vi uppskattar om du skickar in din produkt omgående när du mottagit din fraktsedel, vi kan således erbjuda dig som kund bästa och snabbast möjliga service.  

Tänk på att produktgarantin endast täcker funktionsfel som uppkommer under garantiperioden. När det gäller t ex handhavandefel, yttre åverkan, mjukvarufel eller felinställd produkt så debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Tänk därför på att alltid kontrollera och följa produktens bruksanvisning.

Viktigt att tänka på:

1. För att verkstaden ska kunna undersöka din produkt är det viktigt att du stänger av funktioner såsom grafiska- eller numeriska lösenord, tar bort ditt Google konto / ”Hitta min iPhone”. Om du ej avaktiverat dessa funktioner innan inlämning av produkt, kommer en debitering ske.

2. Observera att vi ej kan ta ansvar för lagrad data (bilder, ljud, text mm). Vi rekommenderar dig därför att göra en back up på viktig information innan du skickar in produkten.

3. Gör alltid en återställning samt mjukvaruuppdatering innan du skickar in din produkt på service för att utesluta att det inte är mjukvaran som är problemet. Mjukvara täcks inte av garantin.

4. Vi ansvarar inte för skärmskydd eller andra externa tillbehör som skickas med produkten.