NetOnNet pausar Hyreshyllan


I cirka två år har vi på NetOnNet via vår tjänst Hyreshyllan erbjudit kunder på den svenska marknaden möjligheten att hyra prylar istället för att köpa dem, som ett cirkulärt sätt att nyttja hemelektronik.


Hyreshyllan lanserades som ett testprojekt där målsättningen var att vi skulle lära oss mer – både om affärsmodellen, om vad kunderna efterfrågar och om cirkulära erbjudanden i stort.


Efter två års test har vi nu fattat beslut om att pausa Hyreshyllan. Under den här tiden har vi lärt oss mycket och projektet har givit många insikter som vi nu tar med oss på vägen framåt. Cirkulära tjänster och erbjudanden möter stort intresse bland våra kunder och vi ser ett rekordstarkt intresse för våra tjänster Byt in och Begagnad. Även fortsättningsvis kommer cirkulära erbjudanden att vara mycket viktiga erbjudanden från oss, både för att vara relevanta för våra kunder, men också för att bidra till att minska vår påverkan på planeten.


Kund i Hyreshyllan?

Du som är kund i Hyreshyllan har fått ett mail med information om nästa steg. Har du inte fått det? Välkommen att kontakta oss på hyreshyllan@netonnet.com.